Vår blogg

Her kan du lese relevant informasjon om nettsider og markedsføring

Sette opp bedriftsepost

Det finnes mange forskjellige gratisversjoner for epost, slik som gmail.com og hotmail.no, men noen ganger ønsker man å bli ansett som mer profesjonell, og da er det en bedriftsepost som gjelder. Ta eksempelet under: monica@exuma.no versus monica.exuma@gmail.com Her...

les mer
Stripe, et alternativ til Vipps

Stripe, et alternativ til Vipps

Hva er Stripe? Stripe er en betalingsplattform som gjør det mulig for bedrifter å akseptere betalinger online. Det er et populært alternativ for mange bedrifter som ønsker å akseptere kort- og kredittkortbetalinger, men som ikke ønsker å håndtere kompleksiteten som...

les mer
Hva koster en nettside i 2024? (gratis priskalkulator)

Hva koster en nettside i 2024? (gratis priskalkulator)

Det klassiske spørsmålet når det gjelder å få utviklet en nettside er hvor mye koster det? Dette er et legitimt spørsmål som gir mange svar. Alt avhenger av hva du ønsker deg for denne nettsiden og hvilke funksjonaliteter nettsiden gir deg og dine kunder. Kvalitet på...

les mer
BRREG API – bruk det i din app eller nettside

BRREG API – bruk det i din app eller nettside

Ønsker du å integrere med Brreg api i din applikasjon? Her kan du lese om hva BRREG er og hva du kan bruke BRREG sitt api til. Hva er BRREG? Brønnøysundregistrene, ofte forkortet som BRREG, er en sentral institusjon i Norge som har en avgjørende rolle i å registrere...

les mer
Ubersuggest alternativer

Ubersuggest alternativer

Jeg har tidligere skrevet et innlegg om at Ubersuggest er genialt, og jeg har selv mitt eget abonnement for Ubersuggest. Ubersuggest er en populær SEO-plattform som gir deg innsikt i søkeordsanalyse, konkurranseanalyse og andre SEO-relaterte oppgaver. For min del...

les mer

Hvordan få høyere domeneautoritet

Utforsk veien til hvordan få høyere domeneautoritet på ditt nettsted! Domene autoritet (DA) er nøkkelen til å stige i søkemotorrankinger og bygge tillit blant dine online besøkende. I denne guiden vil vi dykke ned i strategier og triks for å øke din DA, fra å skape...

les mer
Hva er Google bedriftsprofil?

Hva er Google bedriftsprofil?

Google bedriftsprofil er en måte for din bedrift å bli mer synlig for folk i nærheten av din bedrift. Den er gratis å bruke, og gjør det mulig for folk å raskt finne informasjon om bedriften din. Hvor finner man Google bedriftsprofil? Du har mest sannsynlig sett dette...

les mer

Apputvikling – Hvordan lage en app?

Hvordan lage en app? Apputvikling er en prosess der man utvikler programvare for mobile enheter som smarttelefoner eller nettbrett. Denne programvaren kalles en "app" og kan utføre en rekke forskjellige funksjoner, fra spill, til produktivitetsverktøy, og til sosiale...

les mer
Lage nettside raskt

Lage nettside raskt

Mange tror at det å lage nettsider tar lang tid, og at man trenger 6 - 8 uker for å lage en nettside. Det trenger derimot ikke nødvendigvis å være slik. Dersom man har gode rutiner, så kan man få laget en nettside raskere, til og med på én dag. Vårt mål i Exuma er å...

les mer
UberSuggest er genialt!

UberSuggest er genialt!

UberSuggest er et freemium (noe er gratis, noe må man kjøpe) verktøy for søkeordsforslag som hjelper deg med å finne nye søkeord og ideer for å øke trafikken til nettstedet ditt. Det er et verktøy som er utviklet av Neil Patel, en av verdens ledende eksperter innen...

les mer
10 viktige punkter å tenke over innen nettside design

10 viktige punkter å tenke over innen nettside design

Å lage en nettside innebærer veldig mange faktorer, men den største faktoren de fleste tenker over er nettside design. Her er 10 punkter du kan tenke over når du skal designe en nettsideHer er noen korte punkter du burde tenke over dersom hovedfokuset ditt akkurat nå...

les mer

Profesjonell hjemmeside

Få en profesjonell hjemmesideNår man skal ha en hjemmeside for sin bedrift, så ønsker man gjerne en profesjonell hjemmeside som representerer bedriften og øker troverdigheten til bedriften ovenfor potensielle kunder.Hva innebærer å lage en profesjonell...

les mer

Hvilke farger burde jeg bruke på logoen min?

Hvilke farger burde jeg bruke på logoen min?Når du skal lage en logo er fargevalg en av de første tingene folk tenker på. Dette er fordi man ønsker seg en logo som stikker ut og vil være den perfekte assosiasjonen med din bedrift.Valg av farger i en logo kan ha en...

les mer

Hva er en målgruppe?

Hva er en målgruppe og hvordan finner jeg min målgruppe?Hva er en målgruppe og hvordan finner man ut hvem som er i målgruppen til bedriften min?En målgruppe er en definert gruppe mennesker som et produkt eller en tjeneste er ment å appellere til. Målgruppen kan...

les mer

6 ting å tenke over før man lager en logo

6 ting å tenke over før man lager en logoNår du skal lage en logo, kan det være nyttig å tenke over disse 6 punktene:1. Målgruppen: Identifiser hvem du som bedrift ønsker å nå med merkevaren sin, slik at du kan lage en logo som appellerer til dem. Lurer du på hvordan...

les mer

Innholdsmarkedsføring – kort fortalt

Hva er innholdsmarkedsføring? Kort fortaltInnholdsmarkedsføring er en markedsføringsteknikk som innebærer å lage og dele relevant, verdifullt og engasjerende innhold med målgruppen din for å øke bevisstheten om merkevaren, øke trafikken til nettstedet ditt, få leads...

les mer
Hva er en markedsføringsstrategi?

Hva er en markedsføringsstrategi?

En markedsføringsstrategi er en plan for hvordan du skal nå dine markedsføringsmål og effektivt fremme ditt produkt eller tjeneste. Det er viktig å ha en markedsføringsstrategi for å være sikker på at du bruker tiden og ressursene dine på de riktige tingene og for å...

les mer

4 steg for å kjøpe nettside

4 steg for å kjøpe en nettsideNår vi starter en ny bedrift, ønsker vi gjerne å ha en nettside slik at folk kan finne oss uten at vi må kontakte de selv. Hvis de bruker kontaktskjemaet på din side, vil de automatisk transformeres fra "kalde kunder" til "varme kunder"....

les mer

Hva er viktig å tenke på når det gjelder SEO?

Hva er viktig å tenke på når det gjelder SEO?Mange bedrifter tenker at når de har en nettside, så vil potensielle kunder kunne finne de. Men slik at det dessverre ikke, iallefall ikke tilfeldig. Bare fordi man har laget en nettside så vil ikke nødvendigvis Google la...

les mer